tag:blogger.com,1999:blog-2578124440035611099.post378091099057418112..comments2022-04-10T06:22:50.830-07:00Comments on Ténydaráló: A Tankok tankja. – A T-55 harckocsi legendája III/3.részGabor_Vasshttp://www.blogger.com/profile/06490782900381725983noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-2578124440035611099.post-47113263165639713382020-05-29T13:07:23.178-07:002020-05-29T13:07:23.178-07:00Hali, most egy 40kilos gyerek nem tudom mit tenne...Hali, most egy 40kilos gyerek nem tudom mit tenne. Télen szarrá fagytunk,nyáron megpusztultunk a melegtől. Menetben időre tölteni,néha azt sem tudtad hol van a lent vagy fent. Szerelő volta,álandóan mocskosak voltunk,bemászni a szűk helyekre. Nem volt kispálya. Sokan már el sem hiszik,vagy azt mondják,hogy kamuzunk. Egyszer elmeséltem egy mostani operett főhadnagynak,el sem akarta hinni.MN 9001.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15615300465976128758noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2578124440035611099.post-2796820221866673602020-05-29T07:41:50.819-07:002020-05-29T07:41:50.819-07:00Egykoron jelen voltam a T 55AM csapatpróbáján Réts...Egykoron jelen voltam a T 55AM csapatpróbáján Rétságon a 80as évek közepén. Sajnos a Le ket ponilovakban lehetett mérni,a téli sár megtette a hatását. A megnövelt súly igen csak igénybe vette a kuplungot,kihjató művet. <br />Melynek a csavarjait áladóan utánna kellett húzni mert kenőanyag szivágás jelentkezett. Valóban két próba kocsi volt.Valószìnü nem akartak komplett hajtás láncot cserélni. Románok megtették korszerűbb Merci motorral. Véleményem szerint egy Lepárdot nem lehet összehasolítani az 55el. Igaz,hogy szemben áltunk. Az 55ös elődje egy kevésbé ismert tipus volt a t44. Amit a háború végén gyárgottak. A Leót 20 évvel később. A németek beleadtak apait,anyait és egy teljesen új terméket hoztak létre.Az Mtu motorról nem is szólva ami hajtotta. Pl az 55ös váltója,kapcsoló rudazata a 34ből való.Váltó kapott egy szinkront, Vagy,55ös 100mm.es 40kg is lehetett,ez a Leóban kb a fele. Egy osztrák kolléga muttatta meg.Igen, a töltők tökös gyerekek volta! Most is azok bár milyen tipuson szolgálnak! Nagyon kemény feladat menetközben időre tölteni...löszert előkészíteni a gp hoz.A sereg mindenütt veszélyes üzem,még béke időben is. Mi akkor ezt a technikát kaptuk,ezen szolgáltunk éveket.Becsülettel,tiszteséggel. Télen,nyáron,vízalatti. Most igy közel 40év utá sincs szégyelni valónk.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15615300465976128758noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2578124440035611099.post-49162734176208655662019-12-29T07:34:38.962-08:002019-12-29T07:34:38.962-08:00Ez igazán tanulságos és a legszörnyűbb hogy kibasz...Ez igazán tanulságos és a legszörnyűbb hogy kibaszotul igaz.Egy T55AM töltőkezelőjeAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/04879969515604276013noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2578124440035611099.post-58429506469351130702019-02-01T12:28:36.723-08:002019-02-01T12:28:36.723-08:00megkönnyeztemmegkönnyeztemAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02715584999853902784noreply@blogger.com